sobota, 12 grudnia 2015

Domowy proszek do prania

Proszek do prania własnej produkcji:

kilka dni temu sporządziłam po długich wahaniach pierwszą wersje proszku do prania. Użyłam szarego mydła zakupionego przez internet. Jeszcze nie odważyłam się sporządzić własnych mydełek. Poza tym muszą leżakować kilka miesięcy więc postanowiłam zakupić szare. 


Składniki:

1 szklanka naturalnego mydła w proszku

1 szklanka boraksu,

1 szklanka sody kalcynowanej

1/2 szklanki sody oczyszczonej

1/2 szklanki nadwęglanu sodu

można również dodać:

kilka łyżek kwasku cytrynowego

oraz trochę soli kamiennej

Zakładamy rękawice ochronne i do roboty. Mydło zetrzeć na tarce na małych oczkach. Składniki wsypać do pojemnika. Użyłam pustego pojemnika po kapsułkach do prania. Pojemnik zamknąć i dobrze wymieszać potrząsając. Gotowe. 

Używać : dwie łyżki na pranie

Jak na mój gust paskudnie pachnie ale jest skuteczne. Tyle , że teraz pora pomyśleć o domowym płynie do płukania tkanin aby poprawić zapach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz