niedziela, 28 kwietnia 2013

Wiosenne kwiaty w moim ogrodzie

Królują oczywiście pięknie pachnące hiacynty.

Malutka delikatna roślinka cebulowa, ugina się pod naporem kropel wody. Jeśli dobrze pamiętam o nazwie cybulica syberyjska. Jej cebulki trudno wypatrzyć uprawiając ogród. Przyjęła się u mnie jednak i mam ich coraz więcej. Cieszy oczy i duszę wiosną każdego roku.




Szafirki
Piękne ciemno niebieskie drobne grona kwiatów. Wspaniale się rozmnażające w naszym klimacie. Jest wiele odmian. Osobiście mam jeszcze jedną dużą. Niedawny zakup więc są pojedyncze  egzemplarze.  











Fiołki polne
Kwiatki polne, leśne i coraz częściej sadzone również w ogrodach przydomowych. Uwielbiam je za piękny kolor i wczesne kwitnienie. Mam jeszcze kilka odmian, tyle że kwitną później więc trzeba na nie jeszcze trochę poczekać.



Bratki
Budzą zachwyt pięknem swoich kolorów od wczesnej wiosny do późnej jesieni. U mnie same się rozsiewają więc są drobniejsze.



 

Żonkile 
również istnieje wiele odmian. 
Wszystkie są równie piękne. 
Na dziś kwitną tylko te dwa. Za kilka dni powinny rozkwitać następne.




Prymulki piękne drobne wiosenne kwiatki. Różne odmiany i kolory kwitną w ostępach czasowych. U mnie dominuje jedynie ta.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz