niedziela, 20 grudnia 2015

Babeczki kąpielowe



Kąpielowe babeczki wyglądają świetnie. Jeszcze nie sprawdziłam efektów kąpielowych. Lubię pachnące , relaksujące kąpiele więc mam zamiar co jakiś czas wyprodukować sobie następne wersje. Zauważyłam , że jest wiele możliwości, ziół i dodatków naturalnych sprzyjających skórze. Należy tylko uruchomić inwencje twórcze . Do tego sporo radości z faktu tworzenia. 



Potrzebne produkty:

400 gramów sody oczyszczonej
200 gramów kwasku cytrynowego
45 gramów oleju kokosowego
5 gramów olejku rycynowego
5 gramów olejku awokado
5 kropel olejków eterycznych pomarańczowy i cynamonowy
Pół łyżeczki glinki niebieskiej
kilka szczypt suszonych kwiatów w tym przypadku dodałam lawendy i rumianku

Potrzebne przedmioty:

foremka sylikonowa
miska
łyżka
szklana miseczka do roztopienia tłuszczów
rękawice lateksowe

Należy pamiętać o zachowaniu zasad higieny. Czysty blat , wyparzone naczynia.

Sposób przygotowania:

1. Tłuszcze i glinkę rozpuść w kąpieli wodnej, na końcu dodaj olejki eteryczne
2. Sodę i kwasek wymieszać w misce
3. Powoli wlać tłuszcze do miski ciągle mieszając łyżką.
(Jeśli mieszanka zacznie ,,kipieć" uklepuj łyżeczką w celu jej ,,ugaszenia".)
4. Na dno foremek wsypać susz.
5. Założyć rękawiczki i ugnieść mieszankę (w konsystencji przypominającą mokry piasek) w foremki.
6. Spiesz się, ten ,,piasek" jest bardzo chętny do reakcji i kipienia w foremek!
7. Zawinąć pełne foremki (ja zawinęłam folią spożywczą) i umieścić w zamrażarce na minimum godzinę.
8. Delikatnie wyciągnąć babeczki z foremek . Babeczki wsadź w siatce do zamrażarki na 24 godziny.
9. Wyciągnąć babeczki i z zamrażarki. Odwinąć i poczekaj aż odmarzną. Uwaga! mogą być bardzo delikatne. Odczekać aż podeschną, około 24 godziny. Pozostawić na ten czas w suchym miejscu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz