wtorek, 17 listopada 2015

Perfuma na bazie olejków

Moja wersja perfumy: 

- 30 gramów olejku jojoba,
- 15-gramów spirytusu -jako stabilizator,
- 2 łyżeczki wody różanej ( mieszanka 3 różnych), 

Olejki eteryczne 100% około 25 kropli:

nuty bazowe: 
cynamon -3 krople, paczula- 3 krople, drzewo sandałowe- 4 krople, 


nuty średnie:
goździk -3 krople, trawa cytrynowa -3 krople, ylang-ylang-3 krople, 
neroli-1 kropla, 

nuty wysokie: 
bergamotka-3 krople, lawenda 3 krople, cytryna 3 krople, róża -1 kropla; 

nuty łączące: wanilia 2 krople , lawenda 2 krople. 


    Zmieszałam składniki w ciemnej szklanej buteleczce. Wstrząsnęłam i odstawiłam w ciemne miejsce. Już pięknie pachnie. Pozostawiam na okres od doby do 6 tygodni (zapach z czasem zmienia się i będzie bardziej intensywny). Po uzyskaniu pożądanej intensywności zapachu dodam do mieszanki 2 krople wody (można źródlanej) różanej. Następnie wstrząsam butelką w celu dokładnego zmieszania składników i przelewam kompozycję do przygotowanego wcześniej flakonika na perfumy. Pojemnik powinien mieć ciemne ścianki i nie dopuszczać powietrza, ponieważ światło i powietrze mogą mieć niekorzystny wpływ na zapach olejków eterycznych.

      Takim sposobem uzyskuję zapach wg mojego gustu. Koszt zakupu składników nie jest wysoki gdyż używam olejków do wielu innych specyfików. 
Ważne : należy zapisywać skład po czasie zapomina się i trudno odtworzyć ulubiony zapach. Już się o tym przekonałam robiąc zapach kwiatowy. Wyszedł wspaniale bardzo mi się podoba ale nie pamiętam proporcji niestety. Tak więc następny będzie próbą odtworzenia bez pewności , że wyjdzie tak jak chciałabym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz