piątek, 27 listopada 2015

Pasta do czyszczenia z Pamelo

Przygotowanie: 
Skórki owoców Pamelo pokroiłam w kostkę. Wrzuciłam do słoja
(szkło, plastik wchodzi w reakcję z kwasem), zalałam taką ilością wody aby przykryła surowiec. Zostawiając trochę miejsca aby w czasie fermentacji płyn nie wyciekał z naczynia. Dodałam kilka łyżek cukru ( na 4 l słoik - 6 łyżek), wlałam kilka łyżek (do 1/2 szklanki) aktywnego octu winnego z jabłek. Codziennie mieszałam, pilnując aby wszystkie kawałki były przykryte płynem. Trochę odparował więc dolałam wody. Pasta pracowała przez około 1,5 miesiąca. Im dłużnej stoi tym lepiej skórki się rozkładają a płyn ma silniejsze działanie. (nawet do 4 miesięcy). Skórki stworzyły gęstą masę. Zmiksowałam je na pastę. Przełożyłam do miski i dodałam 250 g sody oczyszczonej i 4 łyżki białej soli. Dodałam kilka kropel olejku eterycznego z trawy cytrynowej. Pięknie pachnie. Po zakończeniu reakcji z sodą , przełożyłam do słoika. Zakręcony  przechowuję w szafce kuchennej . 

Zastosowanie: do mycia wanny, umywalki, zlewu, kuchenek. Usuwa wszelkie zabrudzenia, odkaża, dezynfekuje, usuwa kamień. 
Używać jak każdą pastę do czyszczenia.  Ładnie pachnie i nie ma w niej chemicznych składników więc nie zanieczyszcza środowiska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz