sobota, 12 marca 2016

Szampon i mydełko w płynie własnej produkcji

Moja dzisiejsza produkcja. Po lewej stronie szampon rozmarynowo -pokrzywowy. Postanowiłam zadbać również o zapas mydełka w płynie. Tak więc po prawej mydełko nagietkowe. Wyszło delikatnie kremowe o żółtym odcieniu.

Szampon -sposób przygotowania  :
1. Mydlnica lekarska 
Zalać 2 łyżki stołowe korzenia 2 szklankami wody, powoli ogrzewać aż do zagotowania (pod przykryciem)
2. Rozmaryn
Zalać 2 łyżki stołowe ziela 2 szklankami wody, powoli ogrzewać aż do zagotowania (pod przykryciem)
3.Pokrzywa
Zalać 2 łyżki stołowe ziela 2 szklankami wody, powoli ogrzewać aż do zagotowania (pod przykryciem)
4. Mydło szare (starte na wiórki)
Zalać 2 łyżki mydlanych wiórków 2 szklankami wody demineralizowanej i ogrzewać aż do zagotowania

5. Odstawić na jakieś 15 minut do pół godziny.
6. Zmieszać składniki razem .
7. Można dodać odrobinę miodu oraz olejków eterycznych odpowiednich na włosy np. rozmaryn, drzewko herbaciane, ylang-ylang.

Do naparu można również dodać inne zioła np. rumianek do włosów jasnych, siemię lniane itp.

Mydełko:
10 szklanek wody demineralizowanej , jedna szklanka wiórków mydlanych, łyżka gliceryny. Tym razem jednak urozmaiciłam przepis sporządzając wywar nagietkowy z 4 szklanek wody. Składniki połączyłam. Rozpuściłam mydełko w gorącej kąpieli  dodając do płynu jeszcze pół litra wywaru z mydlnicy oraz łyżeczkę żółtej glinki. Po wystudzeniu dodałam odrobinę olejku may chang.

Domowe środki nie pienią się tak jak kupne więc schodzi ich trochę więcej. Ich wytworzenie jednak jest o wiele tańsze niż zakup gotowych produktów. Korzyść jednak niewspółmierna nie trują sztucznymi dodatkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz