poniedziałek, 1 lutego 2016

Lniany chlebek








Składniki:

  • Siemię lniane mielone 220 gram
  • siemię lniane całe- 90 gram
  • płatki owsiane 100 gram
  • dynia -50 gram
  • słonecznik 170 gram
  • sól około dwie szczypty
  • woda 500 gram
Ogółem 640 gram wszystkich składników
500 gram wody przygotować ale wlać tyle aby powstała papka czyli około 350 ml powinno wystarczyć.

Przełożyć do formy obłożonej papierem do pieczenia Chleb powinien po leżakować przed pieczeniem około 1 do 2 godzin

Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C 50 minut. Foremka 18 /7/9 cm prostokątna Jednak należy sprawdzić. Mój nie dopiekł się w tym czasie więc trzeba sprawdzić jaki jest w środku. Dałam więcej wody .Zresztą gustuję w dobrze wypieczonym , chrupiącym chlebku. Wstawiłam więc na jeszcze około kwadransa do opiekacza.
Po upieczeniu owinąć w ściereczkę i poczekać aż się wysuszy.

W smaku delikatny. 

Po prawej stronie pokrojony. Trochę się skruszył. Pokroiłam gorący aby przyspieszyć i pstryknąć fotkę. Minęła 23 a o 5 rano pobudka.


Smacznego więc i dobrej nocy .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz