niedziela, 28 września 2014

Naleśniki w nowej wersji

Naleśniki inaczej
Składniki:
- litr mleka
- dwa jajka
- mąka żytnia
- przyprawy do ciasta: sól , pieprz, papryka ostra i słodka, imbir .

Jajka rozbić z przyprawami do smaku (dla osób lubiących łagodne przyprawy radzę dodać niewielkie ilości). dolać mleko i wymieszać. Rozrobić z mąką aż do uzyskania konsystencji typowej dla ciasta naleśnikowego. Smażyć na rozgrzanej patelni z  małą  ilością tłuszczu. W mojej wersji olej do smażenia.

Placki wyszły wyśmienicie. Nie są takie mdłe jak w tradycyjnej wersji. Uniknęłam tym samym glutenu zawartego w mące pszennej. Dodatek do dziś ...sama siebie zaskoczyłam. Ponieważ rozrabiałam cisto na nowy wegetariański chlebek, użyłam odrobiny zeszklonej cebulki na oleju dodałam dwa jajka i podsmażyłam. Tak usmażoną jajecznicę wykorzystałam jako nadzienie do czterech naleśników. Porcja zbyt duża dla jednej osoby. Dla dwóch zaproponowałabym po miseczce zupy z kwaszonych buraczków z kaszą jaglaną oczywiście w mojej wersji jarskiej plus po dwa naleśniki. 

Polecam również pieczarki jako dodatek do naleśników. Ulubione danie przez mojego syna. Oczywiście w dzisiejszej wersji nie próbował.

Połączyłam wiedzę z kuchni wg 5 przemian z tradycją polską. Sądzę , że smakuje wyśmienicie. Wersja super dla osób w wychłodzonym środkiem. 

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz