wtorek, 6 maja 2014

Domowy dezodorant


Składniki:
2 łyżki sody oczyszczonej,
2 łyżki mączki kukurydzianej (maranty, ryżowej lub skrobi ziemniaczanej)
4 łyżki oleju kokosowego,
20 kropli ulubionego olejku eterycznego
W wyszukanej propozycji użyto  grapefruitowego, aby uzyskać  świeży zapach, do swojej użyłam 15 kropli lawendy i 5 kropli rozmarynu.  Proponuję również trawę cytrynową. Lawenda i trawa cytrynowa dobrze oddziałuje na skórę. Można również pomieszać inne wg uznania. Należy jednak pamiętać o zasadach stosowania olejków.

Sposób przygotowania:
W miseczce wymieszałam sodę i mączkę, dodałam olej kokosowy i całość utarłam łyżką. W zależności od użytej mąki kolor dezodorantu będzie różny. Nie należy się przejmować jeśli wyda się zbyt gęsty. Po dodaniu olejków eterycznych jego konsystencja odrobinę się zmieni. Można również regulować ilością dodanej sody i mączki.  Gotowy dezodorant przełożyłam do pudełeczka. 

Sposób Użycia:
Odrobinę rozetrzeć w palcach i posmarować skórę pod pachami. . 

Dezodorant może być przechowywany w chłodnym miejscu od 4 do 5 miesięcy. 

Dezodorant nie daje uczucia tłustości, wręcz przeciwnie. Skóra jest po nim przyjemnie sucha. Również ładnie pachnie.  Nosiłam się z zamiarem sporządzenia sobie takiego dezodorantu od około roku.  Dziś wreszcie tego dokonałam  i zaczynam testować działanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz