czwartek, 30 maja 2013

Obiadek ala Tera



Zjedzony wśród otaczającej zieleni na tarasie...dodam "ze smakiem". Ulubione słowa mojej Pani Promotor z SMN. Nie jestem tylko pewna, czy pochwaliłaby taki zestaw:).




Przepis:

1.Kasza kuskus- namoczona późnym wieczorem, jest tak delikatna , iż niemalże nie wymaga gotowania. Więc zestaw podany niżej jest daniem dla osób cierpiących na chroniczny brak czasu.
Do kaszy dodałam odrobinę: rodzynek, migdałów, ziaren słonecznika, żurawiny, kilka śliwek i moreli suszonych. (wcześniej przepłukanych wrzątkiem) Przyprawiłam ziołami: kurkuma, cynamon,   majeranek, tymianek, oregano, suszona natka pietruszki, bazylia i estragon. Do tego przyprawy: słodka i ostra papryka, pieprz czarny i sól.
2.Pieczarki -podsmażone na oleju. Przyprawy: papryka słodka i ostra, czarny pieprz, sól a na koniec ząbek czosnku.
3. Kalafior- obgotowany w lekko osolonej wodzie można również podać podsmażony.

Przystroiłam wiosennie listkami mięty. Uwaga! - w moim przepisie wystrój się zjada:) Jest dodatkiem dla równoważenia gorąca z przypraw. Mięta bowiem jest ziołem silnie wychładzającym.
Dodatki przyprawy i zioła oraz ich ilość należy stosować pod  gusta i potrzeby poszczególnych osób. Nie wszystkim jednakowo one odpowiadają i służą zdrowotnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz